Home is where your heart is.

Kommentera
 
Hejsan! 
Ledsen för dålig update,ännu en vecka har snart passerat och imorgon är det dags för nya tag igen. Vi har besök av Reyhan från Tyskland och Martina från Österrike så jag har hängt en del med dom och catchat upp, igår babysat jag från 18-22 och idag har vi varit och spelat paintball och vart ute på middag. Jag var lite feg i början och blev bara träffad en gång på knä:et så såg till att hålla mig lågt efter det :p Smärta!
Annars har jag bestämt mig för att hoppa av skolan vilket känns som ett rätt beslut. Är inte den som ger upp så lätt men kändes som jag bara slösade massa tid och energi på något jag inte är motiverad för. Lezbehonest, skolan var bara ett desperat sätt för mig att komma tillbaka hit men jag ser det inte som ett misstag. Jag behövde detta för att kunna gå vidare och nu är jag förhoppningsvi redo att ge Sverige en chans. Jag är ingen skol tjej, that's it! Så nu blir det att ta vara på tiden här ett tag, hjälpa min hostfamilj och göra en del extra babysitting och tjäna lite extra cash tills jag bestämmer mig för att komma hem igen.
 
Jag åker omkring i min stora van om dagarna och tänker hur lyckligt lottad jag är som har så fantastiska människor i mitt liv, hemma i Sverige och hemma här. Men så kan jag inte med att längta tillbaka till 2,5 år sen när jag hade The time of my life, allting var så underbart. Att sen förlora en bror och förlora en del av mig själv har absolut varit det värsta jag varit med om. Hur lär man sig att leva med den smärtan? Jag skulle göra vad som helst att hitta tillbaka till den där glada tjejen igen. Men jag har insett att det inte hjälper att springa ifrån smärtan och låtsas som allt är bra. Det funkar inte längre. Så ja, alla mina kära, vi ses om några veckor!