OH-MY-GOD!

Kommentera
Hej!
Så vi överlevde Nemo, ska jag vara ärlig trodde jag inte att det skulle bli så illa som det faktist blev. Av erfarenhet efter 2,5 år i Usa så vet jag att dom oftast överdriver. men nepp inte den här gången!
Så vi förlorade strömmen runt halv 11 fredag kväll vilket passade rätt bra då det var lagom att gå och lägga sig. Under kvällen snöade det hejvilt och blåste orkan. Ja ett tag trodde jag nästan att det skulle ta med sig huset!
Vaknade upp på lördagen och har nog aldrig sett så mycket snö. Inte ens hemma i Sverige vad jag kommer ihåg.
Så vi var praktist taget instängda halva dagen tills plogbilen äntligen kom och vi fick hjälpa till att skotta. Men vägarna var bannlysta fortfarande, dom stängde ner alla gator i hela Mass fredag 12 pm. Var man ute och körde fick man böta dyrt och jag vet till och med en kille inne i Boston som var ute och gick under fredag kvällen innan stormen blev allt för galen som fick böta 50 dollar! Vi gick ner till vägen som går utanför vårt hus och det är det galnaste jag sett! Träd som låg och hängde över gatan och elledningar överallt. Alltså det går inte att beskriva! ska försöka få upp någon bild i veckan.
Så vi var fast i vårat iskalla hus, tack och lov för gas spis så vi kunde få varm mat. Brenda lagade mat till grannarna och gick över med goda köttbullar och pasta.
Vi bestämde att vi alla skulle sova nere vid elden i vardagsrummet där det värme upp tillräckligt. Men fy fan, min hostmamma snarkar så högt jag fick panik! Så jag och Grace tog våra saker och gick upp till övervåningen och bäddade ner oss i min säng med 2 lager av kläder, 7 lager av täcken och vantar. Jag har aldrig frusit så mkt i hela mitt liv! Imorse vaknade vi upp till 7 grader(!!!!!) så vi bestämde för att evakuera huset och dom tog sitt pack och for till Cape Cod och deras grandparents som bor i Florida under vintern, och jag tog mitt pack och for till Hingham. behövde får en liten paus ifrån dom och åkte hem till Melanie och tog en låååång varm efterlängtad dusch. Gissa om man kände sej lagom fräsch efter 2 dygn utan vatten. Sen gick vi tjejer ut för lunch. Att jag klarade ta mig ända hit är jag väldigt glad över. Vägarna är kaos och jag fastnade ett antal ggr. Sen kom Mike hem från sin skidresa ( ja det tajmade han in bra, jag skulle åkt med!!!) och vi alla gick på bio och jag har käkat en hel marabou choklad och massa popcorn för att försöka återställa mig efter dessa hemska dygn.
Ja det går inte att förstå om man inte upplevde det själv. Har verkligen medlidande för människor som är fast i sina hem utan ström. vi får se när den kommer tillbaka och vi kan flytta hem igen.
Och skola är inställd imorgon så det är ju gött. får den gärna va resten av veckan!:)
Nu ska jag mysa med min karl och njuta av värmen!
Kram på er